nuffnang ads

Thursday, April 26, 2012

Saya langsung xde stock ebm macam mana saya nak tinggalkan anak saya..

Saya ada menerima 2 private message di FB yg bertanyakan persoalan ini....

akak...saya langsung tak ada stock ebm...sbb saya pump hari ini untuk anak minum esk...tapi alhamdulillah still ckup....apa yg merungsingkan saya skrg ni adalah...saya kena pergi berkursus 1 week next week...saya baru tahu...apa yg perlu saya buat?

my suggestion, oleh kerana masa yg terlalu singkat utk awk nak buat stock mmg x terkejar...lg pun lama 1 week mmg awak x smpt nak sediakan stock utk 1 week tu....kalau boleh bawa baby sekali...awk kena la cari hotel atau kalau ada rumah saudara yg berhampiran dengan tempat kursus tu...bawa ibu, MIL or maid or sesiapa saja orang yg awk percaya dapat bantu awk ...untuk tolong jaga baby sementara awk pergi kursus...

oleh itu saya galakkan terutama ibu bekerjaya agar kalau dapat prepare awal stock ebm...sebab kita x dapat jangkakan apa yg akan berlaku....terutama yg keja gomen ni....kadang2 kita diarahkan berkursus luar kawasan dan jauh....so dengan adanya persediaan kita x akan gabra @ stress...insyaAllah kita akan dapat atasinya...ni entry sblm ni yg ada kaitan kenapa perlu membuat stock ebm awal...

sharing is caring :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...