nuffnang ads

Thursday, March 7, 2013

Doa dan Zikir agar dipermudahkan dalam penyusuan





1. Ya Allah, permudahkanlah segala urusan kehidupanku, banyakkanlah susuku untuk anakku, dan permudahkanlah perjalananku untuk menyusukan anakku sehingga berusia 2 tahun... sebagaimana yang telah Engkau syariatkan.

2. Ya Allah...aku bersyukur di atas nikmat yang diberikan ini dan seberapa banyak susu yang aku perolehi hari ini , penuhilah dengan rahmatMu dan keberkatan di sisiMu. Semoga dengan keberkatanMu, susu yang sedikit menjadi banyak dan kenyang buat anakku...

3.
Surah Al-Baqarah ayat 60.

Dan (ingatlah) ketika Nabi Musa memohon supaya diberi air untuk kaumnya, maka Kami berfirman: "Pukullah batu itu dengan tongkatmu", (ia pun memukulnya), lalu terpancutlah dari batu itu dua belas mata air sesungguhnya tiap-tiap satu puak (di antara mereka) telah mengetahui tempat minumnya masing-masing. (Dan Kami berfirman): "Makanlah dan minumlah kamu dari rezeki Allah itu, dan janganlah kamu merebakkan bencana kerosakan di muka bumi".

Sambil baca letakkan tangan pada payudara dan berdoa semoga Allah permudahkan urusan dan murahkan rezeki untuk menyempurnakan penyusuan hingga 2 tahun.

Amalkan doa ini setiap kali lepas solat, juga semasa menyusukan anak dan mengepam. InsyaAllah moga rezeki susu ibu untuk anak tersayang sentiasa cukup....amin


4. Amalkan Surah al-Hujurat & al-Kauthar - elok diamalkan bermula sejak mengandung lagi dan sentiasa berniat di dalam hati agar murahkan rezeki susu ibu ini untuk anak kita demi memberi yang terbaik buat mereka.

** Jangan kita lupa bahawa rezeki itu semuanya datang dari Allah dan dengan keizinanNya jua. Bersabar, berusaha dan berdoa.


5. Zikir Ya Matin  setiap kali mengepam or menyusukan anak sambil berdoa..

6. Surah Yasin ayat 72-73

7. Baca Selawat dan Bismillah sebelum menyusukan anak  dan mengepam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...