nuffnang ads

Tuesday, March 29, 2011

Amalan Doa Untuk Mendapatkan Anak Lelaki


Semua pasangan yang berkahwin menginginkan zuriat...tetapi andai di takdirkan zuriat yang lahir itu perempuan kita teringin juga untuk mempunyai anak lelaki....atau dengan kata lain kawan untuk ayahnya...saya nak share apa yang saya dapat semasa pergi kursus baru- baru ni...

Penceramah memaklumkan dia telah menemani kawannya berjumpa ustaz kerana beliau sangat menginginkan anak lelaki kerana telah ada 3 orang puteri...ustaz itu meminta dia mengamalkan membaca surah maryam ayat 1-4 yang dijadikan amalan doa selepas solat jika menginginkan anak lelaki.

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

Kaaf, Haa, Yaa, Ain, Saad. (1) (Ini ialah) perihal limpahan rahmat Tuhanmu (wahai Muhammad), kepada hambaNya Zakaria. (2) (Ingatkanlah peristiwa) ketika Nabi Zakaria berdoa kepada Tuhannya dengan doa permohonan secara perlahan. (3) Dia merayu dengan berkata: Wahai Tuhanku! Sesungguhnya telah lemahlah tulang-tulangku dan telah putih melepaklah uban kepalaku dan aku wahai Tuhanku tidak pernah merasa hampa dengan doa permohonanku kepadaMu. (4) Dan sesungguhnya aku merasa bimbang akan kecuaian kaum kerabatku menyempurnakan tugas-tugas agama sepeninggalanku dan isteriku pula adalah seorang yang mandul; oleh itu, kurniakanlah daku dari sisiMu seorang anak lelaki.

P/s: Amalkan apabila start merancang sehingga kandungan berusia 3 bulan
info berguna ini saya share untuk kawan2 yang memang menunggu kehadiran anak lelaki di dalam keluarga mereka...doa untuk dapat anak perempuan penceramah tu kata lupa nak tanya ustaz plak..heee...

my hero : Muhammad Haziq 'Izzuddin
teman dan sahabat papanya bermain bola sepak & futsal

7 comments:

  1. oh sangat berguna info ni, kebetulan sy jumpa info ni tepat pada waktunya. tq ima.

    ReplyDelete
  2. alahai dah terlambatlah nak amalkan..mmg ada baca surah maryam tapi tak amalkan masa pas solat..mmg nak sangat anak laki=(takper saya shring artikel nie bleh letak kat blog..tq yer bg info nie..

    ReplyDelete
  3. Thanks for the info. Memang sedang tercari2.

    ReplyDelete
  4. Done folo..Tq kak..Boleh diamalkan sebab nak jugak putera..sbb dah ade puteri sorang..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insha Allah...kita berusaha Allah yang menentukan..ur welcome :)

      Delete
  5. saya dah pregnant dalam 6weeks...saya akan amalkan. Teringin anak lelaki sbb dah ada 2 puteri. Tq 4 sharing...

    ReplyDelete
  6. Wah.. perkongsian yang sangat bermanfaat. Terima kasih admin. Tips Kesuburan

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...