nuffnang ads

Tuesday, November 1, 2011

Di Saran Menyimpan Emas


Saranan daripada Dato Salleh Majid ( bekas Presiden Bursa Saham Kuala Lumpur ) - kini Bursa Malaysia dalam artikel beliau " Gandakan Nilai Harta Dengan Pelaburan Emas " baru-baru ini menyarankan koperasi juga individu dan kakitangan awam beralih kepada pelaburan emas yang terbukti satu pelaburan paling selamat kala ini.

Menurut beliau, Serambi Emas adalah syarikat Bumiputera yang terbabit secara profesional dalam urusan jual beli emas dan mempunyai akses kepada London Gold Bullion Market selain pasaran emas di Switzerland, Jepun, Australia dan Dubai.

Permasalahan utama yang sering membuatkan orang ramai untuk membeli dan menyimpan emas adalah kekangan kemampuan untuk membeli kerana harga emas sentiasa naik dari sehari ke sehari. Jika dilihat  5 tahun lalu (Sept. 2006) harga emas 999.9 ketika itu sekitar RM62/gram saja berbanding sekarang (Sept. 2011) telah mencecah RM215/gram ( hampir 3.5 X ganda ).

TIPS DAN INFO : 

1. Ar Rahnu memberi kemudahan pembiayaan berlandaskan syariah tanpa terbabit dengan riba. Gunakan sepenuhnya dengan bayaran hanya 35% dari nilai emas untuk memiliki emas 999.9 (24 karat).

2. Pakar ekonomi menjangkakan peningkatan harga emas akan berterusan sehingga hujung tahun ini. Belilah emas sekarang sementara harga emas masih lagi rendah dan nikmati kenaikan harga dalam masa terdekat.

3. Manfaat dari program 5 tahun simpanan emas fizikal  akan membuatkan anda pencen lebih awal dan bebas dari masalah kewangan.

4. Pilihlah emas berketulenan 999.9 (24 karat) kerana susut nilai adalah sangat minimum tanpa kos upah membuat dan rekabentuk.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...